perjantai 12. elokuuta 2016

Uusi hartianlämmitin itelle

Onpa ollu kiva palata takasin blogin parriin. Kaikella on näemmä aikansa ja paikkansa. Niin monta kertaa oon ollu jo sulukemassa koko blogia. Nyt oon tyytyväinen, etten oo sitä teheny. Toki elämä on välliin niin ennalta-arvaamatonta, ettei sitä tiiä miten kauan pystyn taas blogata. Ei mietitä sitä kuitenkaan nyt. Kiva, että neulekirjahaaste kiinnostaa ja se on lähteny etteenpäin. Jes! Sitä mä toivoinki. Yhessä on kivempaa neuloa. 😊
Hartianlämmitin
Ohje: Moda 1/2007, malli 23
Lanka: Top wool
Puikot: 4,5 mm ja 5,0 mm
Tehty ajalla: 25.10-7.11.2015

Nyt kuitenki aiheeseen. Otsikko on hieman harhaanjohtava siinä mielessä, että hartianlämmitin on neulottu jo viime vuonna. Mulla on näitä "vanhoja" postauksia varastossa vaikka kuinka palijon. Bloggaan niitä pois aina sopivin vällein. Tein vuonna 2012 paksun hartianlämmittimen, jonka ohoje on novitan. Se alako olla niin nyppynen ja kulunu, että uuelle hieman ohuemmalle oli selekiä tarve.
Vuojen 2012 hartianlämmitin

Yks ohoje Modasta oli jääny mieleeni. Kun sopivat langat oli ootellu pussissa tarpeeks kauan, kohtas aika, lanka, ohoje ja neuloja toisensa. 
Moda-lehen hartianlämmitin
Tuo malli on kaunis ja yksinkertanen. Kaulus vennyy vaikka ihan harteille asti, mutta harvemmin sitä oon niin pitäny. Lanka on 100% villaa, silti ihanan pehemiää, eikä kutita tämmöstä herkkähipiääkään. Toki villa lämmittää tehokkaasti, joten ihan kesäkuumalla ei tätä kyllä pietä. Mun hartioita palelee tosi herkästi. Siks tää on palijon käytössä. 

Harmittavasti nuo kaarevat kohat rullautuu ja se vähän harmittaa. Oon aatellu virkatata kaareviin kohtiin nurjalle tukea antamaan piilosilimukoita tms. Silti se on vaan jääny ja jääny. 

Kovin kauaa ei tän tekemisessä nokka tuhissu. Aikaa tähän meni reilu viikko kaikkinensa, enkä tosiaankaan vain neulonu tätä. Tästä alako oikiastaan huippu muutaman kuukauen neulejakso. Ne sillon tehyt työt taitaa olla kaikki bloggaamatta... Tänä kevväänä ei sitte taas ehtiny neulomaan, kunnes nyt kesällä oli aikaa innostua uuestaan todenteolla.

Neulomisvaiheista ei oo palijon kuvia. Neki tosi pimmeitä, marraskuun valossa otettuja. Neulominen on tosi palakihteva harrastus, koska oman työnjälen näkkee heti. Hartianlämmittimeen oon tyytyväinen ja varmasti tämäki tullee piettyä ihan yhtä loppuun ku eeltäjänsä. 

Mukavia elokuun päiviä. Täällä koulut alako jo keskiviikkona ja mun päivät "hieman" rauhottu sen myötä. Ehtii vielä vähän marjastaa ja kerätä talteen luonnonantimia. 🍏